Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Suceava are următoarele atribuţii principale:
- coordonează şi controlează metodologic activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor;
- controlează modul de gestionare şi de întocmire a registrelor de stare civilă şi a listelor electorale permanente;
- actualizează, utilizează şi valorifică Registrul de evidenţă a persoanelor al judeţului Suceava;
- furnizează, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidentă a persoanelor, date necesare pentru actualizarea Registrului naţional de evidenţă a persoanelor;
- asigură procurarea certificatelor de stare civilă, a cărţilor de identitate şi a cărţilor de alegător;
- monitorizează şi controlează modul de respectare a prevederilor legale în domeniul asigurării protecţiei datelor referitoare la persoană;
- ţine evidenţa şi păstrează registrele de stare civilă, exemplarul 2, şi efectuează menţiuni pe acestea, conform comunicărilor primite;
- centralizează şi întocmeşte situaţiile statistice, precum şi sintezele ce conțin activităţile desfăşurate lunar, trimestrial şi anual de către serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor;
- pe baza concluziilor rezultate din activitatea structurilor locale, formulează propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii, completarea şi modificarea metodologiilor de lucru, extinderea ori restrângerea unor sfere de activitate;
- oferă informaţii de specialitate, în cadrul programului de relaţii cu publicul.
Serviciul stare civilă are următoarele atribuții principale: